English version
> Jeżeli wiadomość nie wyświetla się prawidłowo, kliknij tutaj
Newsletter PZPM
PR & MEDIA

Branża motoryzacyjna po wyborach

PZPM kontynuuje rozpoczęte przed wyborami działania na poziomie rządu i parlamentu. Przed wyborami wspólnie ze Związkiem Dealerów Samochodów przeprowadziliśmy kampanię polegającą na przesłaniu do wszystkich komitetów wyborczych pytań dotyczących podejścia do najistotniejszych problemów branży po wyborach.

Pytania dotyczyły polskiego rynku motoryzacyjnego i warunków jakie należy zapewnić do dalszego, stabilnego rozwoju branży. W pierwszej kolejności odnieśliśmy się do transportu i jego przyszłości. Przedstawiciele branży zapytali obecnych lub przyszłych rządzących, jak zamierzają chronić pozycję Polski jako lidera branży TSL w Europie. Pytanie padło w kontekście nadchodzących wymogów redukcji emisji spalin. Pojawiło się również pytanie o skutki kryzysu energetycznego jakimi jest obarczony przemysł motoryzacyjny w naszym kraju, o to jakie narzędzia należy zaproponować w celu zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego i ułatwienia procesu dekarbonizacji producentom zlokalizowanym w Polsce. Najważniejsze dla setek małych i średnich przedsiębiorców pytanie dotyczyło coraz głośniejszego w ostatnim czasie tematu niezaktualizowanych od blisko 20 lat opłat za badania techniczne oraz ograniczenia szarej strefy w sferze napraw powypadkowych i złomowania pojazdów. Zapytaliśmy również, czy nowy rząd ma zamiar chronić dostęp obywateli do mobilności indywidualnej, czyli prawa do posiadania samochodu i jeżdżenia nim. W przestrzeni publicznej, zwłaszcza w dużych miastach, coraz częściej spotykamy bowiem trendy zachęcające do odejścia od samochodów jako środka komunikacji. Branża nie do końca zgadza się z tym podejściem, ponieważ większość usług pozwalających miastom „żyć” zawdzięczamy właśnie mobilności indywidualnej. Wciąż czekamy na odpowiedzi.
PZPM
PZPM
Wysłane przez PZPM | Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego