• Przegląd legislacji EU i UNECE –
- Bezpieczeństwo Cybernetyczne – nie
dotyczy kategorii O,może być
problemem w przypadku zabudów w
których konieczna jest aktualizacja
oprogramowania
- TPMS R141-produkt jest dostępny na
rynku, 4-5-osiowe pojazdy są wyłączone
z wymogu montażu
• Prawodawstwo CO2
- Propozycja KE rozszerzenia zakresu
poprzez włączenie autobusów, lekkich
ciężarówek i przyczep,dla istniejących
grup pojazdów (4x2, 6x2, ciągniki lub
pojazdy o nadwoziach sztywnych)
- Przegląd zadania (-15%) na okres 2025-
2030
- Stanowisko CLCCR: Różne zadania dla
naczep (15%) i innych przyczep (7,5%) nie
są popierane gdyż zaproponowane cele
CO2 15% dla naczep są nie do osiągnięcia
według wyników z VECTO, proponuje się
obniżenie celów dla przyczep do 5% i dla
określonych naczep do 7,5%,ogłoszone
kary 4250 euro na pojazd dla każdego
grama CO2 przekroczenia zdania
zagrażają egzystencji producentów
naczep i nie korelują z ceną naczepy
• VECTO: ostatnia wersja została opublikowana 4.10.2023 (pierwsza oficjalna publikacja), dalszy rozwój:
- Zadanie 1: e-naczepy
- Zadanie 2: Dostosowalne,regulowane i ruchome części lub systemy
• Inteligentny Tachograf: Rozporządzenie EU 2020/1054 wprowadzone w życie 20.08.2020 wprowadza Inteligentny Tachograf wersji 2 w lekkich pojazdach ciężarowych (2,5 t do 3,5 t w transporcie międzynarodowym) od 1.07.2026
• Osie napędowe w naczepach:
EU 2019/1242 – Propozycja zmiany definicji pojazdu zeroemisyjnego jest ciągle dyskutowana gdyż obecna propozycja definicji naczepy wyposażonej w urządzenie aktywnie wspierające jej napęd nie zawiera ograniczenia prędkości do 15 km/h do której urządzenie napędowe (tj. e-oś) może być używane
• Zmiany w prawodawstwie homologacyjnym w Wlk.Brytanii : wymagania homologacji typu w GB dla naczep:
- „Tymczasowa” homologacja przez
władze GB – do 1.01.2023
- Wymagana homologacja GB dla nowych
typów – do 1.02.2025
|