English version
> Jeżeli wiadomość nie wyświetla się prawidłowo, kliknij tutaj
Newsletter PZPM
PRAWO I LEGISLACJA

Spotkanie Komisji Technicznej CLCCR w Warszawie - 18.10.2023. Podsumowanie

• Przegląd legislacji EU i UNECE –

- Bezpieczeństwo Cybernetyczne – nie dotyczy kategorii O,może być problemem w przypadku zabudów w których konieczna jest aktualizacja oprogramowania

- TPMS R141-produkt jest dostępny na rynku, 4-5-osiowe pojazdy są wyłączone z wymogu montażu

• Prawodawstwo CO2

- Propozycja KE rozszerzenia zakresu poprzez włączenie autobusów, lekkich ciężarówek i przyczep,dla istniejących grup pojazdów (4x2, 6x2, ciągniki lub pojazdy o nadwoziach sztywnych)

- Przegląd zadania (-15%) na okres 2025- 2030

- Stanowisko CLCCR: Różne zadania dla naczep (15%) i innych przyczep (7,5%) nie są popierane gdyż zaproponowane cele CO2 15% dla naczep są nie do osiągnięcia według wyników z VECTO, proponuje się obniżenie celów dla przyczep do 5% i dla określonych naczep do 7,5%,ogłoszone kary 4250 euro na pojazd dla każdego grama CO2 przekroczenia zdania zagrażają egzystencji producentów naczep i nie korelują z ceną naczepy

• VECTO: ostatnia wersja została opublikowana 4.10.2023 (pierwsza oficjalna publikacja), dalszy rozwój:

- Zadanie 1: e-naczepy

- Zadanie 2: Dostosowalne,regulowane i ruchome części lub systemy

• Inteligentny Tachograf: Rozporządzenie EU 2020/1054 wprowadzone w życie 20.08.2020 wprowadza Inteligentny Tachograf wersji 2 w lekkich pojazdach ciężarowych (2,5 t do 3,5 t w transporcie międzynarodowym) od 1.07.2026

• Osie napędowe w naczepach: EU 2019/1242 – Propozycja zmiany definicji pojazdu zeroemisyjnego jest ciągle dyskutowana gdyż obecna propozycja definicji naczepy wyposażonej w urządzenie aktywnie wspierające jej napęd nie zawiera ograniczenia prędkości do 15 km/h do której urządzenie napędowe (tj. e-oś) może być używane

• Zmiany w prawodawstwie homologacyjnym w Wlk.Brytanii : wymagania homologacji typu w GB dla naczep:

- „Tymczasowa” homologacja przez władze GB – do 1.01.2023

- Wymagana homologacja GB dla nowych typów – do 1.02.2025
PZPM
PZPM
Wysłane przez PZPM | Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego